Általános kontra egyedi – milyen teszttel érdemes mérni az egyes cégeknél?

Amikor egy felmérést készítünk elő, mindenképp érdemes mérlegelni, hogy milyen tesztet érdemes igénybe venni: egy meglévő „konzerv” tesztet, amely valamilyen központi benchmarking rendszerrel rendelkezik , vagy legyen az a teszt egyedi, teljesen a cégre szabott? 

Ez bármilyen furcsa, nem a cég nagyságától függ, hanem a felmérés céljától.

Hogy csak néhány példát említsek: egy audit és annak módszertana bármennyire is általánosnak mondható, mégis a cég nagyságától tevékenységétől és az audit céljától függ. A módszertanok száma viszonylag általános, míg használata és összegtétele cégenként az elvárásoktól és céloktól függően változik.

Egy szervezet felmérése a céloktól függően lehet teljesen átlagos és általános, ugyanakkor ha fejlesztésről beszélünk, s valamilyen cél lebeg a szemünk előtt, érdemes inkább egyfajta „öszvér”, azaz egyedi konstrukciót használni, amely kihagyja azokat, amelyekre nincs szüksége a vezetőknek, s csak azokra a területekre fókuszál, amelyek elősegítik a vállalatot a célok elérésében.

Egy értékesítő felmérése, vagy akár bármely munkavállaló felmérése már nem ennyire egyszerű: meg kell határoznunk, hogy nálunk mit jelent pl. értékesítőnek lenni. Ha mindent IS tartalmaz a pozíció, akkor valóban lehet, hogy egy általános tesztet is kitöltethetünk vele. Mi azonban amellett tesszük le a voksunkat, hogy ha már szeretnénk igazán a csapatba illő, s. a nekünk fontos kompetenciákkal rendelkező munkatársat felvenni, vagy azokkal dolgozni, már érdemes egyedi kompetencia tesztben gondolkodnunk.

Ha szeretne erről részletesebb tájékoztatást, keresse munkatársunkat, aki késszéggel válaszol kérdéseire.